KEGA: Porovnanie Chamilo s LMS LearningApps
Jedna časť výskumu v rámci projektu spočíva aj v porovnaní LMS Chamilo s iným podobným prostredím a v zhodnotení jeho výhod a nevýhod. Na porovnanie sme si vybrali bezplatný portál LearningApps, ktorý slúži na tvorbu interaktívnych didaktických úloh. Úlohy z LMS Chamilo boli pretransformované do prostredia LearningApps a následne porovnávané učiteľmi ZŠ v praxi. Porovnanie je realizované pre úlohy z ročníkov 6 a 9.
Učebné materiály pre 9. ročník
Tematický okruh | LMS Chamilo | LearningApps |
A.1 Poloha a pobrežie Ameriky | URL | |
A.2 Povrch Ameriky | URL | URL |
A.3 Podnebie Ameriky | URL | URL |
A.4 Vodstvo Ameriky | URL | URL |
A.5 Rastlinstvo a živočíšstvo Ameriky | URL | URL |
A.6 Obyvateľstvo a sídla Ameriky | URL | URL |
A.7 Hospodárstvo Ameriky | URL | URL |
A.8 Regióny Ameriky | URL | URL |
B.1 Poloha a pobrežie Austrálie | URL | URL |
B.2 Povrch Austrálie | URL | URL |
B.3 Podnebie Austrálie | URL | URL |
B.4 Vodstvo Austrálie | URL | URL |
B.5 Rastlinstvo a živočíšstvo Austrálie | URL | URL |
B.6 Obyvateľstvo a sídla Austrálie | URL | URL |
B.7 Hospodárstvo Austrálie | URL | URL |
B.8 Oceánia | URL | URL |
C.1 Polárne oblasti | URL | URL |
Učebné materiály pre 6. ročník
Tematický okruh | LMS Chamilo | LearningApps |
A.1 Poloha Afriky |
URL | URL |
A.2 Prírodné pomery Afriky | URL | URL |
A.3 Obyvateľstvo Afriky | URL | URL |
A.4 Hospodárstvo Afriky | URL | URL |
A.5 Regióny Afriky | URL | URL |
B.1 Poloha Ázie | URL | URL |
B.2 Prírodné pomery Ázie | URL | URL |
B.3 Obyvateľstvo Ázie | URL | URL |
B.4 Hospodárstvo Ázie | URL | URL |
B.5 Regióny Ázie | URL | URL |
Porovnanie LMS Chamilo s prostredím LearningApps je súčasťou bakalárskej práce "Tvorba didaktických úloh z geografie v prostredí LearningApps" (študent Andrej Chlupka).
Dotazník na porovnanie LMS Chamilo a LearningApps je dostupný tu.
VÝSLEDKY DOTAZNÍKA
- v dotazníku je zachytených 14 odpovedí ( 57% študenti učiteľstva geografie a 43% učitelia z praxe) - repondenti odpovedali aj viac krát, nakoľko sa vždy vyjadrovali k úlohám daného ročníka, ktorý testovali
- niektorí učitelia testovali úlohy aj so žiakmi - cez 100 žiakov, niektorí prešli úlohy samostatne
- otestovali a porovnali úlohy všetkých ročníkov
VÝSLEDKY POROVNANIA
(1-súhlasím, 5-nesúhlasím)
Čo Vám najviac vadilo pri práci s LMS Chamilo?
V niektorých prípadoch - úlohách chýbala vizualizácia, potrebná pre žiakov |
Menej prehľadná, aplikácia LearningApps sa snaží situovať otázku do menšieho priestoru, čo je na úkor menších obrázkov, naopak pri Chamilo sú obrázky väčšie, ale žiak je nútený skrolovať pri ich vypracovaní. Chamilo má zoskupené úlohy do jedného testu, pričom LearningApps selektuje jednotlivé typy (vyber správnu odpoveď, doplň do mapy a pod.). |
Neprehľadné spájanie dvojíc. |
nevadilo mi zásadne nič ale lepšie sa mi pracovalo v Learning apps |
Pri vypĺňaní neberie do úvahy chyby v diakritike, nikde na to nie je upozornenie |
niektoré úlohy boli nerovnomerne obodované z hľadiska náročnosti, až príliš jednoduchý dizajn aplikácie |
Preskakovanie otázok |
musela som ísť podľa poradia ako mi zadávala aplikácia - napr. poradie určenia obrázkov. Nemôžem ísť podľa toho, čo viem prvé, ale podľa toho, čo ponúka počítač. |
test, ktorý predo mnou asi niekto nedokončil bolo potrebné dokončiť a následne sa dal spustiť ten môj |
Čo Vám najviac vadilo pri práci S LearningApps?
nič mi nevadilo |
neprehľadnejšie prostredie - zložitejšie, menej jednoznačné |
Zastarané vizuálne prevedenie. Chamilo využíva čistejšie prevedenie. Pomohlo by lepšie využitie priestorovej štylizácie textu a obrázkov, aby mal žiak pri vypĺňaní všetko pokope a nemusel skrolovať. |
Otázky nešli postupne za sebou a človek musel neustále dať krok späť, aby sa dostal na ďalšiu otázku. |
Otázky nenasledujú za sebou a vždy sa treba vrátiť na začiatok. Ak bolo na zodpovedanie otázky potrebné video nebolo priamo v aplikácii. |
Aby som sa dokázala posunúť na ďalšiu otázku musela som odpovedať na všetky otázky správne |
nebol komentár a vysvetlenie prečo je moja odpoveď zlá |
obodovanie úloh chýba, navrhoval by som trochu zjednodušiť pridávanie obrázkov |
obrázky, ktoré sú na výber sú zmenšené |
trochu neprehľadná a potrebné potvrdzovať odpoveď. Veľa klikov. |
Ďalšie doplňujúce komentáre učiteľov:
- vyjadrenie pani učiteľky "bola som prekvapená z toho, že niektoré deti práve Chamilo označili za lepšie, prehľadnejšie..." poukazuje na možné odlišné vnímanie prostredí učiteľom a žiakom
- "Chamilo sa mi javí štrukturovanejšie. Žiaci ale nemali problém ani pracovať v Learning apps."