Nastavenie súborov cookie

Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

Spravovať nastavenie súborov cookie

Nevyhnutne potrebné súbory cookie

Vždy aktívne

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Súbory cookie súvisiace s výkonom

Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

KEGA: Porovnanie Chamilo s LMS LearningApps

Jedna časť výskumu v rámci projektu spočíva aj v porovnaní LMS Chamilo s iným podobným prostredím a v zhodnotení jeho výhod a nevýhod. Na porovnanie sme si vybrali bezplatný portál LearningApps, ktorý slúži na tvorbu interaktívnych didaktických úloh. Úlohy z LMS Chamilo boli pretransformované do prostredia LearningApps a následne porovnávané učiteľmi ZŠ v praxi. Porovnanie je realizované pre úlohy z ročníkov 6 a 9.

Učebné materiály pre 9. ročník

Tematický okruh LMS Chamilo LearningApps
A.1 Poloha a pobrežie Ameriky URL

URL

A.2 Povrch Ameriky URL URL
A.3 Podnebie Ameriky URL URL
A.4 Vodstvo Ameriky URL URL
A.5 Rastlinstvo a živočíšstvo Ameriky URL URL
A.6 Obyvateľstvo a sídla Ameriky URL URL
A.7 Hospodárstvo Ameriky URL URL
A.8 Regióny Ameriky URL URL
B.1 Poloha a pobrežie Austrálie URL URL
B.2 Povrch Austrálie URL URL
B.3 Podnebie Austrálie URL URL
B.4 Vodstvo Austrálie URL URL 
B.5 Rastlinstvo a živočíšstvo Austrálie URL URL
B.6 Obyvateľstvo a sídla Austrálie URL URL 
B.7 Hospodárstvo Austrálie URL URL
B.8 Oceánia URL URL
C.1 Polárne oblasti URL URL

Učebné materiály pre 6. ročník

Tematický okruh LMS Chamilo LearningApps

A.1 Poloha Afriky

URL URL
A.2 Prírodné pomery Afriky URL URL
A.3 Obyvateľstvo Afriky URL URL
A.4 Hospodárstvo Afriky URL URL
A.5 Regióny Afriky URL URL
B.1 Poloha Ázie URL URL
B.2 Prírodné pomery Ázie URL URL
B.3 Obyvateľstvo Ázie URL URL
B.4 Hospodárstvo Ázie URL URL
B.5 Regióny Ázie URL URL

Porovnanie LMS Chamilo s prostredím LearningApps je súčasťou bakalárskej práce "Tvorba didaktických úloh z geografie v prostredí LearningApps" (študent Andrej Chlupka).

Dotazník na porovnanie LMS Chamilo a LearningApps je dostupný tu.

 

VÝSLEDKY DOTAZNÍKA

- v dotazníku je zachytených 14 odpovedí ( 57% študenti učiteľstva geografie a 43% učitelia z praxe) - repondenti odpovedali aj viac krát, nakoľko sa vždy vyjadrovali k úlohám daného ročníka, ktorý testovali

- niektorí učitelia testovali úlohy aj so žiakmi - cez 100 žiakov, niektorí prešli úlohy samostatne

- otestovali a porovnali úlohy všetkých ročníkov

VÝSLEDKY POROVNANIA

(1-súhlasím, 5-nesúhlasím)

Čo Vám najviac vadilo pri práci s LMS Chamilo?

V niektorých prípadoch - úlohách chýbala vizualizácia, potrebná pre žiakov
Menej prehľadná, aplikácia LearningApps sa snaží situovať otázku do menšieho priestoru, čo je na úkor menších obrázkov, naopak pri Chamilo sú obrázky väčšie, ale žiak je nútený skrolovať pri ich vypracovaní. Chamilo má zoskupené úlohy do jedného testu, pričom LearningApps selektuje jednotlivé typy (vyber správnu odpoveď, doplň do mapy a pod.).
Neprehľadné spájanie dvojíc.
nevadilo mi zásadne nič ale lepšie sa mi pracovalo v Learning apps
Pri vypĺňaní neberie do úvahy chyby v diakritike, nikde na to nie je upozornenie
niektoré úlohy boli nerovnomerne obodované z hľadiska náročnosti, až príliš jednoduchý dizajn aplikácie
Preskakovanie otázok
musela som ísť podľa poradia ako mi zadávala aplikácia - napr. poradie určenia obrázkov. Nemôžem ísť podľa toho, čo viem prvé, ale podľa toho, čo ponúka počítač.
test, ktorý predo mnou asi niekto nedokončil bolo potrebné dokončiť a následne sa dal spustiť ten môj

 

Čo Vám najviac vadilo pri práci S LearningApps?

nič mi nevadilo
neprehľadnejšie prostredie - zložitejšie, menej jednoznačné
Zastarané vizuálne prevedenie. Chamilo využíva čistejšie prevedenie. Pomohlo by lepšie využitie priestorovej štylizácie textu a obrázkov, aby mal žiak pri vypĺňaní všetko pokope a nemusel skrolovať.
Otázky nešli postupne za sebou a človek musel neustále dať krok späť, aby sa dostal na ďalšiu otázku.
Otázky nenasledujú za sebou a vždy sa treba vrátiť na začiatok. Ak bolo na zodpovedanie otázky potrebné video nebolo priamo v aplikácii.
Aby som sa dokázala posunúť na ďalšiu otázku musela som odpovedať na všetky otázky správne
nebol komentár a vysvetlenie prečo je moja odpoveď zlá
obodovanie úloh chýba, navrhoval by som trochu zjednodušiť pridávanie obrázkov
obrázky, ktoré sú na výber sú zmenšené
trochu neprehľadná a potrebné potvrdzovať odpoveď. Veľa klikov.

 

 

Ďalšie doplňujúce komentáre učiteľov:

- vyjadrenie pani učiteľky "bola som prekvapená z toho, že niektoré deti práve Chamilo označili za lepšie, prehľadnejšie..." poukazuje na možné odlišné vnímanie prostredí učiteľom a žiakom

- "Chamilo sa mi javí štrukturovanejšie. Žiaci ale nemali problém ani pracovať v Learning apps."