Nastavenie súborov cookie

Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

Spravovať nastavenie súborov cookie

Nevyhnutne potrebné súbory cookie

Vždy aktívne

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Súbory cookie súvisiace s výkonom

Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

2017.13.1.50-60

Ján Kancír, Alena Madziková

ROZVOJ KOMPETENCIÍ UČITEĽA GEOGRAFIE V JEHO PREGRADUÁLNEJ PRÍPRAVE
DEVELOPING THE COMPETENCES OF THE GEOGRAPHY TEACHER IN PREGRADUAL PREPARATION


DOI: http://dx.doi.org/10.24040/GR.2017.13.1.50-60

CITATION: Kancír, J., Madziková, A. Týmové vyučování v kontextu mezioborové spolupráce. Geografická Revue. [online]. Banská Bystrica, 2017, 13 (1), 50-60 [cit. 2017-10-31]. Dostupné na: http://dx.doi.org/10.24040/GR.2017.13.1.50-60


Abstract:

The paper focuses on developing the professional competencies of geography teachers during their preparatory education. We have focused more on the didactic competencies associated with the ability to diagnose, evaluate and classify pupils. The results of several national and international evaluation reports show that there are significant shortcomings in teacher competencies in the field of control, classification and evaluation of educational outcomes. At the same time, it is an area that deserves great attention because it belongs to the most sensitive (from the viewpoint of pupils, parents and superiors) in the whole educational process. In the paper we also present the way and results of feedback through the self-reflection of geography students at the end of the study. In order to optimize the undergraduate training of future teachers, we have strengthened the issue of evaluation, control and classification of pupils' educational outcomes within geography didactics. We focused on the testing area from a number of ways of review. The theory and the creation of didactic tests as one of the important means of objectification of the evaluation should be concretized in the form of planning, construction, pilot verification or standardization of didactic tests. The ideal area for this activities of education are the didactics of subjekts.

Keywords: Didaktiks of geography, Teacher of Geography, Pre-graduate Education, Professional Competencies, Students' Educational Outcomes Assessment

TEXT NA STIAHNUTIE