Nastavenie súborov cookie

Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

Spravovať nastavenie súborov cookie

Nevyhnutne potrebné súbory cookie

Vždy aktívne

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Súbory cookie súvisiace s výkonom

Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

2017.13.2.29-39

Radek Durna, Hana Svobodová, Adam Koníček

ANALÝZA PROGRESE UČEBNÍCH ÚLOH VZTAHUJÍCICH SE K TERÉNNI VÝUCE V ČESKÝCH UČEBNICÍCH ZEMĚPISU PRO ZÁKLADNÍ ŠKOLY
ANALYSIS OF PROGRESSION OF OUTDOOR EDUCATION LEARNING TASKS IN CZECH ELEMENTARY SCHOOL TEXTBOOKS


DOI: http://dx.doi.org/10.24040/GR.2017.13.2.29-39

CITATION: Durna R., Svobodová H., Koníček A. (2017). Analýza progrese učebních úloh vztahujícich se k terénni výuce v českých učebnicích zeměpisu pro základní školy. Geografická revue, vol. 13, no. 2, pp. 29-39. DOI: http://dx.doi.org/10.24040/GR.2017.13.2.29-39


Abstract:

This paper focuses on analysis of the educational/learning tasks, which can be found in geographical teaching books (used in Czech primary schools). Twentynine books (and exercise books) were analysed. First step of this analysis was to identify such tasks which can be used for outdoor education. We are using the cross-check method to verify if the task is suitable for outdoor education or not. In each task the active verb (e. g. to describe, to explain, to apply, to analyse, to compare, to organize etc.) was identified. Through identification and comparison of these verbs with Bloom’s taxonomy of learning domains (especially the cognitive domain) we have classified the relevant learning task into six levels according to their degree of cognitive difficulty. Each task was monitored whether it contains information about: allocation of time, localization of fieldwork, interdisciplinary relations and form of education and discussed. The next aim of this analysis is to identify, if there is some cognitive progression among learning tasks in textbooks for higher grades of elementary school.

Keywords: text book, learning task, outdoor education, elementary school

TEXT NA STIAHNUTIE