Nastavenie súborov cookie

Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

Spravovať nastavenie súborov cookie

Nevyhnutne potrebné súbory cookie

Vždy aktívne

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Súbory cookie súvisiace s výkonom

Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

2020.16.1.4-24

Václav Stacke, Václav Duffek, Markéta Pluháčková, Klára Vočadlová, Pavel Mentlík
JAK NA KRITICKÁ MÍSTA VE VÝUCE ZEMĚPISU?
THE ROLE OF GEOGRAPHY IN THE SUSTAINABLE URBAN MOBILITY RESEARCH


DOI: https://doi.org/10.24040/GR.2020.16.1.4-24

CITATION: Stacke, V. - Duffek, V. - Pluháčková, M. - Vočadlová, K. - Mentlík, P. 2020. Jak na kritická místa ve výuce zeměpisu?. Geografická Revue. [online]. Banská Bystrica, 2020, 16 (1), 4-24 [cit. 2020-08-18]. Dostupné na: https://doi.org/10.24040/GR.2020.16.1.4-24


Abstract:

This paper presents results of our research on critical spots in geography education. Critical spots and their causes were identified using semi-structured interviews and focus groups with 6th grade teachers. Educational modules for five most critical identified spots (Maps, Geographic coordinates, Time zones, Atmospheric circulation, Tectonic plates and its motion) were designed focusing on overcoming of causes of its criticality (missing curriculum continuity, high requirements on pupil’s imagination, complexity of the topic, insufficient motivation, transition from knowledge to competence). Teachers tested modules during their lessons and subsequently evaluated its success with overcoming the critical spots. This paper presents the „Time zones“ module and results of its evaluation as well as the methodological background of its design and the insight into the wider field of critical spot’s issues.

Keywords: critical spots, geography education, educational modules, time zones, semi-structured interview

TEXT NA STIAHNUTIE