Kde ma nájdete
Katedra techniky a technológií,Pasportizacia
Tajovského 40
97401 Slovensko
- Miestnosť: F33 (dekanát), F220 (KTT)
- Telefón: +421 48 446 7433, +421 48 446 7220
- Email: [email protected]
Profesijná charakteristika
Ján STEBILA, doc. PaedDr., PhD. |
|||
Katedra techniky a technológií |
|||
Výučba |
|||
Zimný semester |
Kľúčové kompetencie MOV v učebných a študijných odboroch; Technické praktiká; Tvorivé riešenie problémov v edukácii |
||
Letný semester |
Odborná terminológia v učebných a štúdijných odboroch; Semestrálny projekt; Tvorivá činnosť v technike; Technické praktiká |
||
Vzdelanie |
|||
Mgr. |
UMB FHV |
2003 |
|
PaedDr. |
UMB FPV |
2006 |
|
PhD. |
UMB FPV |
2008 |
|
doc. |
PF UKF v Nitre |
2021 |
|
Oblasti výskumu |
|||
1 Pedagogické vedy Tvorba moderných učebníc a didaktických prostriedkov pre ťažiskové jednotky nových predmetov so zameraním na technické odborné predmety: ● inovácia vzdelávania na základných školách, ● inovácia vysokoškolského vzdelávania, ● zefektívňovanie vyučovania zavádzaním IKT do vyučovacieho procesu, ● bádateľský prístup v technickjom vzdelávaní. Oblasť implementácie informačno-komunikačných technológií do vyučovania technických odborných predmetov. Oblasť zaradenia problematiky dopravnej výchovy do obsahu vyučovania predmetov v ISCED 2A. Participácia na tvorbe učebníc pre základné školy (víťaz konkurzu na tvorbu učebníc - Dopravná výchova pre 1. roč., 2 roč., 3. roč., 4. roč. a 5.-9. ročník základnej školy ). |
|||
Súčasné projekty |
|||
KEGA 026UMB-4/2021 Demonštračné laboratórium bezpečnosti práce pre ručné strojné zariadenia v interakcii človek-stroj - spoluriešiteľ KEGA: 006UMB-4/2022 Implementácia bádateľsky orientovaného modelu vzdelávania v predmete technika v nižšom strednom vzdelávaní so zameraním na kognitívnu oblasť - spoluriešiteľ VEGA 1/0323/23 Vplyv vybraných faktorov na kvalitatívno-kvantitatívne charakteristiky drevného prachu v pracovnom ovzduší pri opracovaní dreva elektrickým ručným náradím - spoluriešiteľ |
|||
Ukončené projekty |
|||
VEGA 1/0629/20 Experimentálne overovanie vplyvu navrhnutých aktivít podporujúcich technické vzdelávanie žiakov vo vzťahu na ich vedomosti, motiváciu a postoje - vedúci projektu KEGA 019 UMB-4/2018 Diverzifikácia a posilnenie pregraduálnej prípravy budúcich učiteľov s dôrazom na technické vzdelávanie - vedúci projektu KEGA č. 005 UMB-4/2011 Tvorba moderných vysokoškolských učebníc a didaktických prostriedkov pre ťažiskové jednotky nových študijných programov prvého a druhého stupňa vysokoškolského vzdelávania so zameraním na technické odborné predmety - vedúci projektu KEGA č. 011 UMB-4/2012 Tvorba nových moderných vysokoškolských učebníc a didaktických prostriedkov pre vybrané prírodovedné a technické predmety v novoakreditovaných študijných programoch - spoluriešiteľ Projekt ITMS 26110230077 Rozvoj inovatívnych foriem vzdelávania na UMB v Banskej Bystrici - spoluriešiteľ Projekt ITMS 26110130549 Podpora profesijnej orientácie žiakov základnej školy na odborné vzdelávanie a prípravu prostredníctvom rozvoja polytechnickej výchovy zameranej na rozvoj pracovných zručností a práca s talentami - spoluriešiteľ. VEGA1/1401/04 Systém celoživotného vzdelávania v oblasti technických odborných predmetov v informačnej spoločnosti - spoluriešiteľ VEGA 1/0868/09 Koncepčné polarity a komplementarity zdravotnej, environmentálnej, telesnej a dopravnej výchovy v školských cieľových programoch základných škôl na Slovensku v Čechách a v Poľsku - medzinárodná komparácia - spoluriešiteľ KEGA 3/7127/09 Elektronická učebnica Didaktika technickej výchovy - spoluriešiteľ ESF NFP projekt 26110130064 Cesta k modernej škole. Reforma systému vzdelávania a odbornej prípravy - spoluriešiteľ |
|||
Výber publikačnej činnosti |
|||
V1 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako celok V1_01 (kategória publikácie do 2021: AAB) STEBILA, J., HATVANYI, N. 2022. Výučbové moduly s experimentmi v bádateľsky orientovanom technickom vzdelávaní. Banská Bystrica: Belianum, 2022. 128 s. ISBN 978-80-557-1978-8. V1_02 (kategória publikácie do 2021: AAB) STEBILA, J. a kol. 2022. Bádateľsky orientované vyučovanie v technickom vzdelávaní. (Teória a výskum). Banská Bystrica: Belianum, 2022. 190 s. ISBN 978-80-557-2008-1. V1_03 (kategória publikácie do 2021: AAB) STEBILA, J. 2015. Inovatívne vyučovacie metódy a ich využitie v technickom vzdelávaní. Banská Bystrica: Belianum, 2015. 138 s. ISBN 978-80-557-0944-4. V1_04 (kategória publikácie do 2021: AAA) RYBAKOWSKI, M., STEBILA, J. School education for road safety Polisch-Slovakian comparative study. Zielona Gora: 2010, 214. s. ISBN 978-83-7481-321-1. V1_05 (kategória publikácie do 2021: AAA) ĎURIŠ, M., STEBILA, J. WALAT, W. 2016. New Approaches and Trends in Technical Education. Polish-Slovak Comparative Study. Rzeszow: UR, 2016, 222 s. ISBN 978-83-7996-378-2.
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu V3_01 (kategória publikácie do 2021: ADC) KOŽUCHOVÁ, M., BARNOVÁ, S., STEBILA, J. 2022. Emerging science journal: current issues, trends, and new ideas in education. Reggio Calabria: Ital publication, 2022. ISSN 2610-9182. Vol. 6, special issue (2022), pp. 225-240. V3_02 (kategória publikácie do 2021: ADM) NOVÁK, V., VOLF, J., NOVÁK, D., VRBÍK, V. RYŽENKO, V., STEBILA, J. 2022. Evaluation of electrical resistance of electrodes with conductive ink for agriculture applications using computer technology. In: Research in agricultural engineering. Praha: Česká akademie zemědělských věd, 2022. ISSN 1212-9151. Vol. 68, no. 4 (2022), pp. 194-200. V3_03 (kategória publikácie do 2021: ADC) HAVRYSH, V., KALINICHENKO, A., BRZOZOWSKA, A., STEBILA, J. 2021. Life cycle energy consumption and carbon dioxide emissions of agricultural residue feedstock for bioenergy. In: Applied Sciences. Basel: Multidisciplinary Digital Publishing Institute, 2021. ISSN 2076-3417. Vol. 11, no. 5 (2021), pp. [1-18]. V3_04 (kategória publikácie do 2021: ADC) BRZOZOWSKA, A., KORCZAK, J. KALINICHENKO, A., BUBEL, D., SUKIENNIK, K., SIKORA, D., STEBILA, J. 2021. Analysis of pollutant emissions on city arteries - aspects of transport management. In: Energies. Basel: Multidisciplinary Digital Publishing Institute, 2021. ISSN 1996-1073. Vol. 14, no. 11 (2021), pp. [1-17]. V3_05 (kategória publikácie do 2021: ADM) STEBILA, J. 2011. Research and Prediction of the Application of Multimedia teaching Aid in Teaching technical Education on the 2nd Level of Primary Schools / Ján Stebila.In: Informatics in Education. Vilnius (Litva): Institute of Mathematics and Informatics, Lithuan Academy of Sciences, 2011. ISSN 1648-5831. Roč. 10, č. 1, s. 105-122.
P1 Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako celok P1_01 (kategória publikácie do 2021: ACB) STEBILA, J. a kol. Didaktika pre učiteľov predmetu Technika: vysokoškolská učebnica. 1. vyd. Banská Bystrica: Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela - Belianum, 2020. 398 s. ISBN 978-80-557-1754-8. P1_02 (kategória publikácie do 2021: ACB) KOŽUCHOVÁ, M. a kol. 2011. Elektronická učebnica didaktika technickej výchovy. (online) 2010. ISBN 978-80-223-3031-2. P1_03 (kategória publikácie do 2021: CBI)ĎURIŠ, M., STEBILA, J., ŽÁČOK, Ľ. 2011. Didaktika odborných predmetov 1. FPV UMB, Banská Bystrica: 2011, ISBN 1. Vydanie. 174 s. ISBN 978-80-557-0269-8. P1_04 (kategória publikácie do 2021: BCB) KOŽUCHOVÁ, M., MATÚŠKOVÁ, R., STEBILA, J. KRIŠŤÁK, Ľ. 2013. Dopravná výchova pre 5. až 9. ročník základnej škôly; 1. vyd. Bratislava: Expol Pedagogika, 2013. 111 s. ISBN 978-80-8091-327-4. |