Magisterské študijné programy
Študijný odbor: Matematika
Študijný program: Matematika v analýze dát a vo financiách
- dĺžka štúdia: 2 roky
- forma štúdia: denná
- garant: prof. RNDr. Ľubomír Snoha, DSc., DrSc.
Podrobnejšia charakteristika:
Absolvent je odborníkom schopným využívať v praxi moderné metódy štatistiky, spracovania dát a finančnej matematiky. Keďže má osvojené základné teoretické poznatky z matematiky a štatistiky, je schopný dopĺňať si vzdelanie samostatným štúdiom podľa potrieb a zamerania jeho pracoviska. Každý absolvent pozná základné matematicko-štatistické metódy a možnosti ich aplikácií v praxi. Osvojí si tiež využívanie výpočtovej techniky (s dôrazom na štatistický softvér R) a pozná možnosti softvéru využívaného na štatisticky orientovaných pracoviskách a v oblasti finančníctva a poisťovníctva.
Najlepší študenti majú možnosť pokračovať v doktorandskom štúdiu v odbore Matematická analýza, preto v rámci výberových predmetov a individuálnych konzultácií sa predpokladá osvojenie hlbších teoretických poznatkov z nejakej špecializácie matematiky.
Absolventi nachádzajú uplatnenie v poisťovníckom a finančnom sektore ako dátoví analytici, finanční analytici či poistní matematici, v rôznych odvetviach ekonomiky ako štatistici a dátoví analytici. Uplatňujú sa aj na vedecko-výskumných pracoviskách a ako vysokoškolskí učitelia matematiky, štatistiky a príbuzných odborov.
Študijný odbor: Učiteľstvo akademických predmetov
Študijný program: Učiteľstvo matematiky
- dĺžka štúdia: 2 roky
- forma štúdia: denná
- garant: prof. RNDr. Miroslav Haviar, CSc.
Stručná charakteristika:
Popri rozšírení a prehĺbení poznatkov z vysokoškolskej matematiky sa kladie dôraz na didaktiku vyučovania matematiky a na poznatky z elementárnej matematiky. Absolventi získajú kvalifikáciu pre vyučovanie predmetu matematika na základných a stredných školách všetkých typov. Najlepší absolventi budú mať predpoklady pre doktorandské štúdium, najmä v odbore Teória vyučovania matematiky. Môžu sa tiež uchádzať o miesto vysokoškolského učiteľa matematiky.