Odporúčaná literatúra, odborné články a užitočné webové stránky k jednotlivým tematickým okruhom predmetu:
Softvér Marble (mapy na stiahnutie tu)
Využitie informačných a komunikačných technológií v predmete Geografia pre stredné školy, učebný materiál, dostupný tu.
Využitie informačných a komunikačných technológií v predmete Geografia pre základné školy, učebný materiál, dostupný tu.
Hodnotenie kvality vybraných digitálnych učebných pomôcok
Tvorba Time line
Geografia pre základné a stredné školy
Bartošová, M. 2014. Interaktívne pracovné listy z geografie s vyžitím programu Hot Potatoes. Dostupné tu.
Tvorba interaktívnych cvičení v programe Hot Potatoes (manuál). Dostupné tu.
Dravecký, J. 2011. Súčasné trendy v skúšaní a hodnotení žiakov. Dostupné tu.
Kicová, K. 2015. Alternatívne prístupy k pedagogickému hodnoteniu vo vyučovacom procese. Dostupné tu.
Postcrossing
Nováková, E. Využitelnost hry postcrossing ve výuce regionálního zeměpisu na 2. stupni ZŠ. Č. Budějovice, 2016. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta. Dostupné tu.
Nováková E. Aktivity podporující práci s mapou za využití hry Postcrossing ve výuce vlastivědy u dětí mladšího školního věku. 2018. Dostupné tu.
https://lepsiageografia.sk/materialy/spoznavanie-sveta-cez-pohladnice/
Google Earth
Tvorba 3D kartogramu v programe Google Earth pomocou štatistík z portálu Factbook.org
Kozák, J. Google Earth a jeho aplikace ve vzdělávaní. Diplomová práca. Dostupné tu.
Ukážky prednášok s využitím Google Earth VIDEO 1 VIDEO2
Zdroje pre Google Earth - https://www.google.com/earth/education/resources/
KAHOOT
Videonávod na tvorbu kvízu - od minúty 9:30
Tvorba slepej mapy
https://mapchart.net/index.html
https://mapmaker.nationalgeographic.org/my-maps
Vytvorte pracovný list na vybranú tému, kde zakomponujete aspoň 2 slepé mapy.
LearningApps
Farárik, P. 2014. Tvorba interaktívnych cvičení v Learning Apps s dôrazom na geografiu. Dostupné tu.
Vytvorte online pracovný list s piatimi úlohami (rôzne typy) na vybranú tému.