Virtual GeoLab
Informácie o projekte
Doba riešenia projektu: | 8. December 2021 - 30. November 2022 |
---|---|
Spoluriešitelia: | Michaela Žoncová |
Zahraničný projekt: | nie |
VIRTUAL GEOLAB
Ciele projektu:
Hlavným cieľom projektu je implementácia virtuálnej reality do vyučovania geografie na základných, stredných ale i vysokých školách. Takto formulovaný hlavný cieľ je rozčlenený na dva čiastkové ciele:
1. čiastkový cieľ: So zapojením študentov učiteľstva geografie vyhľadať vhodné aplikácie na didaktické využitie mobilnej virtuálnej reality v geografickej edukácii a vytvoriť sadu podporných didaktických materiálov.
2. čiastkový cieľ: Realizovať exkurzie a popularizačné aktivity pre žiakov ZŠ a SŠ s cieľom aktívneho využívania virtuálnej reality pri spoznávaní geografických javov na Zemi prostredníctvom navrhnutých metodík, ich overenie a optimalizácia.
Prezentácia projektu:
16.11.2021 Prezentácia víťazných projektov
https://www.facebook.com/SKNIC/videos/2899743336907474 - čas 55:00
8.12.2021 Prevzatie dotácie a natáčanie informačnej dokrútky
28.2.2022 - prezentácia projektu - viac info na webe.
22.4.2022 - Workshop Virtuálna geografia
Pri príležitosti Krajského kola geografickej olympiády sme zrealizovali workshop Virtuálna geografia. Zúčastnili sa ho žiaci a ich učitelia z celého Banskobystrického kraja. Pri skúmaní Zeme s pomocou virtuálnej a rozšírenej reality im pomohli študenti učiteľstva geografie z FPV UMB. Žiaci aj učitelia hodnotili takúto skúsenosť s mobilnou VR veľmi pozitívne.
V rámci projektu Virtual Geolab prebiehali v máji 2022 workshopy na základných školách. Žiaci sa tak naučili nové veci práve s využitím virtuálnej reality. Workshopy boli zamerané na rôzne témy:
V rámci projektu Virtual Geolab sme vytvorili sadu didaktických materiálov na podporu implementácie virtuálnej reality do vyučovania geografie. Na školách v Banskej Bystrici, v priestoroch Fakulty prírodných vied UMB a v rámci viacerých popularizačných akcií sme zorganizovali 14 workshopov, kde mali žiaci, naši študenti aj učitelia geografie možnosť aktivity s VR zažiť a naučiť sa vďaka nim niečo nové.
Workshopy boli zamerané na rôzne témy:
- 22.4. 2022 – Krajské kolo geografickej olympiády, témy: štáty sveta, virtuálne prehliadky sveta
- 4.5. 2022 – ZŠ Golianová, téma: typy krajín na Zemi
- 12.5. 2022 – ZŠ u Filipa, témy: sopky, zemetrasenie, objavovanie Zeme
- 16.5. 2022 – ZŠ u Filipa (na FPV), témy: Ázia – pohoria, typy krajín, zaujímavé štáty
- 4-5.6. 2022 – Deň detí v Hodruši
- 6.6. 2022 – ZŠ Dráčik, témy: obyvateľstvo a sídla
- 8.7. 2022 – Detská univerzita UMB, témy: sopky, typy krajín, cestovný ruch, virtuálne prehliadky sveta
- 14-15.7. 2022 – Tábor Mladý prírodovedec FPV UMB, témy: sopky, typy krajín, virtuálne prehliadky sveta
- 30.9. 2022 – Noc výskumníkov v SC Európa, témy: zemetrasenie, sopky, typy krajín na Zemi a pod.
- 10.11. 2022 – FPV UMB (didaktická konferencia), téma: ochutnávka z virtuálnej geografie
- 30.11. 2022 – FPV UMB, téma: Virtuálna geomorfológia 1. sk.: formy reliéfu a ich vznik, riečny reliéf
- 1.12. 2022 – FPV UMB, téma: Virtuálna geomorfológia 2. sk.: formy reliéfu a ich vznik, riečny reliéf
- 6.12. 2022 – FPV UMB, téma: Aké aktivity vytvorili študenti VŠ pre podporu virtuálnej geografie?
- 12.12. 2022 – FPV UMB, téma: Virtuálna planetárna geografia
Projekt Virtual Geolab je podporený fondom SK-NIC pod záštitou nadácie Pontis.
VÝSTUPY PROJEKTU:
Námety na vyučovanie geografie s využitím virtuálnej reality 1
Metodická príručka pre učiteľov ZŠ
Rok vydania: 2023
Autori: Martina Škodová, Martin Hollý, Michaela Žoncová
Počet strán: 77
ISBN: 978-80-557-2063-0
DOI: https://doi.org/10.24040/2023.9788055720630
Licencia: Creative Commons Attribution 4.0 International Licence CC BY (uvedenie autora)
Citácia:
Martina ŠKODOVÁ, Martin HOLLÝ a Michaela ŽONCOVÁ. Námety na vyučovanie geografie s využitím virtuálnej reality 1: metodická príručka pre učiteľov ZŠ [online]. Banská Bystrica: Belianum. Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2023, 77 s. [dátum citovania]. ISBN 978-80-557-2063-0. Dostupné na: https://doi.org/10.24040/2023.9788055720630