Nastavenie súborov cookie

Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

Spravovať nastavenie súborov cookie

Nevyhnutne potrebné súbory cookie

Vždy aktívne

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Súbory cookie súvisiace s výkonom

Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

2019.15.1.4-21

Stela Csachová
METÓDA CLIL VO VYUČOVANÍ GEOGRAFIE
A CLIL METHOD IN TEACHING GEOGRAPHY


DOI: https://doi.org/10.24040/GR.2019.15.1.4-21

CITATION: Csachová, S. 2019. Metóda CLIL vo vyučovaní geografie. Geografická Revue. [online]. Banská Bystrica, 2019, 15 (1), 4-21 [cit. 2019-07-18]. Dostupné na: https://doi.org/10.24040/GR.2019.15.1.4-21


Abstract:

Foreign language teaching at primary and secondary schools is mostly realised in a way of performing language structures through various topics, f. ex. historical, geographical or biological topics presented in an appropriate level. Nowadays, a trend in education is teaching curricular subjects in a foreign language either bilingually or through a CLIL (content language integrated learning) method. The paper presents the differences between these terms and defines the duality of educational (curricular and language) goals on the example of using the CLIL method in the English language and Geography. It is shown that the dual goals can be achieved by a set of tasks of different taxonomic levels of educational goals. Whereas lower cognitive levels can be achieved by acquiring f. ex. new geographical vocabulary in English, higher cognitive levels can include more co-herent and accurate production of English with geographical content. The CLIL method is supposed to be an effective method of teaching Geography at schools, depending on the personnel and material capacities.

Keywords: geography, CLIL method, bilingual teaching, integration

TEXT NA STIAHNUTIE