Nastavenie súborov cookie

Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

Spravovať nastavenie súborov cookie

Nevyhnutne potrebné súbory cookie

Vždy aktívne

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Súbory cookie súvisiace s výkonom

Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

2021.17.1.21-37

Katarína Vilinová, Lenka Maníková, Michaela Pukáčová
EFEKTÍVNOSŤ IMPLEMENTÁCIE BÁDATEĽSKY ORIENTOVANÝCH AKTIVÍT DO VÝUČBY GEOGRAFIE NA PRÍKLADE DEMOGRAFICKÝCH UKAZOVATEĽOV
THE EFFECTIVENESS OF THE IMPLEMENTATION OF INQUIRY-BASED ACTIVITIES TO TEACHING OF GEOGRAPHY ON THE EXAMPLE OF DEMOGRAPHIC INDICATORS


DOI: https://doi.org/10.24040/GR.2021.17.1.21-37

CITATION: vilinová, K., Maníková, L., Pukáčová, M. 2021. EFEKTÍVNOSŤ IMPLEMENTÁCIE BÁDATEĽSKY ORIENTOVANÝCH AKTIVÍT DO VÝUČBY GEOGRAFIE NA PRÍKLADE DEMOGRAFICKÝCH UKAZOVATEĽOV. Geografická Revue. [online]. Banská Bystrica, 2021, 17 (1), 21-37 [cit. 2021-08-18]. Dostupné na: https://doi.org/10.24040/GR.2021.17.1.21-37


Abstract:

Inquiry-based teaching is one of the new approaches in teaching. Its aim is to make the teaching of natural sciences more effective and to arouse pupils’ interest in their studies. At the same time, it develops the competencies that will be required of pupils in the future. In the paper we point out the imple-mentation of research activities in the subject of geography in high schools using the methodology created within of the IT Academia project. It addresses the topic of Indicators of the population of Slovakia and it is intended for pupils in the 3rd year of high schools. The aim of the paper is to evaluate the application of inquiry-based activities in terms of developed methodology and their impact on pupil’s activity. At the same time, it is necessary to point out the development of their competencies and the fulfillment of goals in the educational process. We also pay attention to the role of a teacher who plays the role of an active in-quiry guide in inquiry-based teaching.

Keywords: inquiry-based teaching, geography, demographic indicators, survey

TEXT NA STIAHNUTIE