Nastavenie súborov cookie

Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

Spravovať nastavenie súborov cookie

Nevyhnutne potrebné súbory cookie

Vždy aktívne

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Súbory cookie súvisiace s výkonom

Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

2021.17.1.4-20

Petr Trahorsch, Dominika Trhlíková
JAKÝMI STRUKTURNÍMI PRVKY UČEBNIC JSOU PREZENTOVÁNY BIOMY SVĚTA? VÝSLEDKY OBSAHOVÉ ANALÝZY ČESKÝCH UČEBNIC GEOGRAFIE
WHAT STRUCTURAL ELEMENTS OF TEXTBOOKS ARE THE BIOMES PRESENTED? RESULTS OF CONTENT ANALYSIS OF CZECH GEOGRAPHY TEXTBOOKS


DOI: https://doi.org/10.24040/GR.2021.17.1.4-20

CITATION: Trahorsch, P., Trhlíková, D. 2021. jAKÝMI STRUKTURNÍMI PRVKY UČEBNIC JSOU PREZENTOVÁNY BIOMY SVĚTA? VÝSLEDKY OBSAHOVÉ ANALÝZY ČESKÝCH UČEBNIC GEOGRAFIE. Geografická Revue. [online]. Banská Bystrica, 2021, 17 (1), 4-20 [cit. 2021-08-18]. Dostupné na: https://doi.org/10.24040/GR.2021.17.1.4-20


Abstract:

The aim of this article is to present the results of the content analysis of five Czech geography textbooks for lower secondary school, specifically the thematic unit of biomes. In the content analysis of the thematic unit, it was moni-tored which structural components are used to present the biomes of the world (title, explanatory text, visuals, learning tasks, summary) and which concepts are used for the presentation of individual biomes. The results of the analysis showed that the names of biomes differ considerably across textbooks publishers. The authors mainly use an explanatory text to present the curriculum. The content of the analyzed chapters can be considered rigid, focusing on the physical-geographical components of the geosphere. On the contrary, the socio-economic aspects of the regions are either greatly suppressed or mentioned by the au-thors in connection with the traditional way of life, not in connection with the cur-rent socio-economic situation. The authors of the chapters should conceptually change the interpretation of the biomes of the world, especially to strengthen the visual presentation of the curriculum with emphasis on current relationships and connections between the components of the geosphere.

Keywordsgeography textbook, biomes of the word, content analysis, textbook structure

TEXT NA STIAHNUTIE