Nastavenie súborov cookie

Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

Spravovať nastavenie súborov cookie

Nevyhnutne potrebné súbory cookie

Vždy aktívne

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Súbory cookie súvisiace s výkonom

Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

2023.19.1.76-92

Ivana tomčíková, dominik rubáš

vzťah žiakov k svojmu miestnemu regiónu
pupils' relationship to their local region


DOI: https://doi.org/10.24040/GR.2023.19.1.76-92

CITATION: Tomčíková, I. - Rubáš, D. 2023. Pupils' relationship to their local region regulation. Geografická Revue. [online]. Banská Bystrica, 2023, 19 (1), 76-92 [cit. 2023-7-18]. Dostupné na: https://doi.org/10.24040/GR.2023.19.1.76-92


Abstract:

Local landscape is a part of the real world that surrounds a person from an early childhood. It offers opportunities for their cognitive development, stimuli for emotional development, shapes their views. A positive relationship with the local region should be developed in Geography education as one of the affective educational goals. The aim of this paper is to evaluate pupils' perception of the concept of a local region and to find out their relationship to their local region based on the results of a questionnaire survey of pupils of lower secondary education in the Czechia and Slovakia. The data were collected using an online questionnaire, which was completed by 4 673 pupils in the Czechia and 3 980 pupils in Slovakia. The results show that pupils perceive their local region most often as the whole district or the whole region in which they live. Pupils' attitude to the local region decreases with their age and was stronger among boys. Slovak pupils identify with their region more and there are significant differences in their relationship to the region across regions. In particular, pupils are most proud of the natural environment and cultural monuments. The findings are beneficial in the field of regional identity research, but also in educational settings, as the local region and a deeper knowledge of it is not only the goal, but also the means of Geographic education.

Keywordssense of place, regional identity, local region, children, geography education

TEXT NA STIAHNUTIE